28 oktober 2013

Redundant? Icke!

Jag har gjort det igen! Vad för något? Jo, köpt ytterliggare ett exemplar av något som jag egentligen redan äger. Den har gången så lade jag impulsivt in en förhandsbokning på The Hobbit Extended Edition. Jag har nu inte den utökade varianten sedan innan, men däremot den limiterade steelbookutgåvan. Så snart kommer jag stå med två olika, väldigt speciella utgåvor av filmen i handen. Behöver jag det? Knappast! Men självklart kommer jag behålla båda två! Samma sak skedde med filmen Avatar, där jag först köpte steelbooken och sedan också inhandlade boxen med Extended Cut. Och ni som läst mitt första inlägg här på bloggen vet redan att jag har sex olika utgåvor av filmen Metropolis på DVD och Blu-Ray. Jag vill påstå att jag ännu inte köpt min sista Metropolisutgåva. Men är det ens favoritfilm, så är det!




Det är inte bara så att jag köper in olika varianter på saker, utan i vissa fall har jag även handlat in ett exakt likadant ex. Det har dock mest gällt mina LP-skivor, då varenda gång jag går på loppis eller surfar på tradera alltid hittar något med mina favoritartister och då spelar det ingen roll om jag har albumet innan eller inte.


Oooops!
Och eftersom jag har tenta om två dagar så får det här bli allt för denna gång. Min tidsmaskin krånglar fortfarande. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar