21 oktober 2013

Dittan och dattan och Babylon 5

Jag må ha vissa användbara - och mindre användbara - talanger men planering är inte en av dessa. Denna vecka hade jag tänkt att skriva en bokrecension på en bok jag läst ut. Problemet, såklart, är att jag inte hunnit läsa ut den. Tentavecka börjar dessutom närma sig och det är mest nervsystem, endokrina system och dylikt som rör sig i min hjärna just nu. Men mitt emellan juxtaglomerulära celler och Henles slynga så sätter jag ibland på ett avsnitt (eller två...eller tre) av Babylon 5. Jag har ägt den kompletta samlingsboxen ett tag men först nu, av alla olägliga tider, påbörjat och fastnat i serien. Vid ett senare tillfälle skall jag gå igenom boxen ordentligt, men tillsvidare får ni nöja er med en dregelframkallande innehållsförteckning samt en gammal bild från inköpsdatum, som inkluderar ett par andra roliga saker. :)

Boxens innehåll:
  • Babylon 5: The Gathering - långfilmslångt pilotavsnitt
  • Babylon 5 Säsong 1-5
  • Crusade Complete Series (spin-offserie som bara gjordes i en säsong)
  • Franchisens långfilmer:
    • A Call to Arms
    • The River of Souls
    • Thirdspace
    • The Legend of The Rangers
    • In the Beginning
    • The Lost Tales
Äldre bild
Ivanova out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar